reklama

Five Hole

Dobrý večer prajem všetkým priaznivcom športu, hlavne tým hokejovým. Opäť sa vám hlásim z hokejovej Steel Areny v Košiciach, kde domáci oceliari hostia v dnešnej predohrávke 30.kola Slovenskej extraligy celok Mhk 32 Liptovský Mikuláš. Hrá sa 53 minúta, sme svedkami prekvapujúcej hokejovej drámy, v ktorej sa hrá výborný, vyrovnaný hokej. Len pred malou chvíľou putoval za nedovolené bránenie na lavicu hanby obranca hostí Pavel Kumstát, domáci tak majú obrovskú šancu strnúť vedenie za stavu 3:3 na svoju stranu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Začala sa presilovka domácich. Vypredaný štadión ženie spoločne s domácim fanklubom svojich vpred. Cestu na ďaleký východ Košíc si našla aj početná skupinka priaznivcov z Liptova, ktorý dotvárajú výbornú atmosféru na štadióne a sú domácim fanúšikom vyrovnaným súperom. Podobne ako ich miláčikovia dole, na ľadovej ploche. Prudká strela jedného z domácich hráčov končí v lapačke brankára Liptákov. Nasleduje vhadzovanie v ľavom kruhu, domáci boli znovu úspešnejší. Celkove v tejto činnosti sa im dnes mimoriadne darí, počet vyhratých buly je pre domáci celok 37 ku 16. Košice sú pevne nasťahované v pásme, tlačia hostí, ďalšia strela, tesne vedľa! Oj, tak teraz chýbalo skutočne málo. A znovu tam vidíme Košičanov v tom typickom presilovkovom dáždniku, Steel Arena si neúnavným povzbudzovaním a tlieskaním pýta gól, ten ale nie a nie prísť. Hra je prenesená za bránku hostí, dvojica domácich hráčov bojuje z útočníkom hostí, ten posúva puk ďalej po mantineli a vyhadzuje ho von. Ale pozrite sa, puku sa dokázal zmocniť Kumstát práve vyskakujúci z trestnej lavice, sám uniká na brankára domácich, má úplne odkrytí priestor na protiútok, obrana domácich sa aj napriek svojim mimoriadnym korčuliarskym schopnostiam nestíha vrátiť dozadu, hráč Liptákov naznačuje strelu, krv v žilách domácich fanúšikov tuhne a prichádza strela....Tak si to predstavte! Tvrdá strela Pavla Kumstáta preniká za chrbát domáceho brankára, perfektná, elegantná akcia hostí zakončená nemilosrdnou strelou pomedzi betóny domáceho brankára, ktorý ostal sklamaný a určite prekvapený sedieť na ľade. V Steel Aréne zavládlo totálne ticho, ktoré narúša len nadšená a priam zbesilá oslava vo fanúšikovskom sektore hostí. Čas 57:20, Liptovský Mikuláš sa prekvapujúco ujíma vedenia 4:3...Konečne som otvoril oči. Ruky a nohy sa mi prestali klepať od nervozity, zhlboka som sa nadýchol a pozrel sa priamo pred seba, na vylešťenú hraciu plochu. Z oblohy sa ku mne vznášali jemné, ale mrazivé snehové vločky. Mykol som hlavou a tvár mi zakryla brankárska maska. Ostával moment až budem čeliť samostatnému nájazdu, ktorý delil pomyselnú hranicu medzi víťazstvom a prehrou. Už to bolo jedine na mne. Stačilo chytiť poslednú strelu, posledný útok súpera. A mohli sme sláviť. Alebo naopak. Nervozita však opadla, silu mi vlievali spomienky...Domáci sa chystajú na záverečnú ofenzívu. Do konca tohto stretnutia, ostáva už len necelá minútka riadnej hracej doby. Liptovský Mikuláš sa ujal vedenia po ojedinelej šanci obrancu Pavla Kumstáta, ktorý svoj samostatný únik, započatý na trestnej lavici a končiaci až dovezením puku za chrbát domáceho brankára, premenil skutočne rutinérsky a s prehľadom skúseného legionára.Košice znovu vyhrávajú buly a rýchlo sa presúvajú do pásma hostí. Brankár domácich nervózne prešľapuje z miesta na miesto, sleduje striedačku a jediný pohľad trénera mu naznačuje, že sa má rýchlo ponáhľať von z bránky. Košičania znovu strieľajú, ale brankár hostí Fikrt robí doslova zázraky. Ďalšia strela a znovu vedľa. Do hry sa už zapája aj šiesty hráč, bránka domáceho celku je opustená. Liptáci majú teraz veľké problémy ubrániť tlak hráčov v oceľovo-modrých dresoch. Strela za strelou, celou arénou to len tak zahučalo. Teraz sa hostia na chvíľu ubránili, časomiera ukrajuje svoje posledné sekundy, chyba v rozohrávke a jeden z Košických útočníkov sa sám rúti na bránku Mikulášov. Naznačuje blafák, šikovne podvihuje puk a....Zázračný zákrok! Puk už poskakoval na čiare, ale končekom hokejky ho dokázal brankár hostí upratať preč. Následne na to hostia vyhadzujú puk ďaleko od svojej bránky a už je všetkým viac než jasné, že tri body dnes veľmi prekvapujúco, ale rozhodne zaslúžene poputujú na Liptov...Širokou brankárskou hokejkou som si pobúchal po obidvoch betónoch, pobozkal lapačku, dúfajúc že iniciálky na nej vyšité, patriace človeku ktorého som v živote najviac miloval, mi prinesú kúsok toho povestného štastíčka. A potom to prišlo. Hvizd provizórneho rozhodcu v pásikavých teplákoch naznačil nariadený samostatný nájazd. A ten útočník vôbec nezaváhal. Okamžite sa na mňa rozbehol, zhlboka som dýchal, cítil svoj pot stekajúci mi po čele a cez mriežky na brankárskej maske sledoval jediné. Jeho nezdravo sebavedomý a chladný pohľad. Ubehlo zopár sekúnd. Dravý výpad sa zmenil v šikovnú kľučku, natiahol som lapačku ako to len šlo, zabalancoval na jednej nohe a potom nastala tma...Dnes sa na mňa šťastie predsa len usmialo. Keď som otvoril oči, zbadal som len zlosť, sršiacu z toho hráča. Trieskal hokejkou o zem, potom ju zahodil a sklamane pokrútil hlavou.Lapal som po dychu, v klbku kľačal na zemi a nesmelo sa obzeral za seba. Nič oranžové tam nebolo! Zbadal som ako ku mne nadšene bežia moji spoluhráči. A práve vtedy som si to uvedomil.Nebola to moja lapačka, ktorá zachránila celú situáciu a vyhrala nám tento zápas. Ale jedno z piatich miest, kam sa hráči snažia trafiť, práve to miesto kam obvykle padá najviac smolných gólov. Tam dole, medzi betóny, do „jasličiek“. Loptička sa šťastne zasekla medzi moje betóny! Postavil som sa a keď vypadla na zem, konečne zo mňa opadol všetok ten stres a nervozita, ktoré som predtým prežíval. Piata diera ma zachránila a my sme vyhrali! A pohľad do šťastných očí mojich spoluhráčov bol tým najlepším pocitom, aký sa mi v ten deň prihodil.

Milan Banáš

Milan Banáš

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ak chceš vedieť aký som - spoznaj ma. Ak chceš vedieť ako píšem - čítaj ma :) Čo viac dodať? Som začínajúci autor z Liptovského Mikuláša. Zoznam autorových rubrík:  Liptovský MikulášÚvahaThe GameFilmyHokejVyjednávačZáhadyLegendyPoviedkaSpektrumSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu