reklama

Je nás málo, tak prečo nás má byť ešte menej?

Aby som mohol začať, musím sa v spomienkach vrátiť až do svojho útleho detstva. Do tých čias, keď som nemusel snívať, lebo detská myseľ je snom, ktorý nekončí s úsvitom, ale začína novým dňom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

5. júna 2010, stratený niekde v hĺbke noci, začínam písať tieto slová. Slová, ktoré sa s neskutočnou ľahkosťou vynárajú v mojej mysli, slová nesúce príbeh, ktorý sa vám práve chystám rozpovedať. Príbeh mladého človeka, ktorý nezabudol snívať. V tme, kde nie je nič vidieť, v tej, z ktorej ide strach. Tma, ktorá je mojim spojencom, ktorá mi dáva kľud. Ten príbeh bude o mne.

Mám sotva desať rokov a s nadšeným výrazom v tvári kráčam hore po strmom schodisku. Pravou rukou sa opieram o zábradlie a keď som konečne hore, zhlboka vydýchnem. Zdvíham zrak a zbadám masívne dvere od toho miesta. Vykročím, spravím dva kroky a s nervozitou vstupujem dnu do knižnice – do skladu snov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedykoľvek keď zatvorím oči, dokážem si ten moment dávno odviaty v čase bez najmenších problémov predstaviť. Ako kráčam našou knižnicou, s otvorenými ústami otáčam hlavu na všetky strany a zháňam hocijakú knižku, ktorá by sa mi mohla páčiť. Potom konečne jednu nájdem, vytiahnem ju zo zaprášenej poličky a jemne rukou prejdem po jej lesklom obale. Na dlani mi ostáva prach, ktorý okamžite sfúknem. Otváram tú knihu, s nadšením si v nej listujem a už sa neviem dočkať chvíľe, keď si ju požičiam a doma začnem čítať. Otváram knihu a priložím si ju tesne ku tvári. Zhlboka sa nadýchnem tej nádhernej vône a zatvorím oči...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kedykoľvek otvorím oči, s jemným úsmevom na tvári zisťujem, že všetko sú to len spomienky. A tie, ktoré mi pripomínajú podobné chvíle, sú pre mňa neskutočne emotívne. Ako ten moment, keď som objavoval čaro kníh – neskôr im naplno prepadol a to už zostával len skutočne malý krôčik k tomu, aby som dal voľný priechod svojej vlastnej fantázii. Všetko to začalo pred viac ako desiatimi rokmi. Začalo obdobie, vďaka ktorému vďačím za to, akými očami sa teraz pozerám na svet skrz tmu. V tej tme, ktorá mi dodáva kľud a otvára dvierka mojej fantázie. Tej, ktorá chráni detskosť, to dobré v každom jednom z nás, tá, ktorá je nekonečná ako svet, ktorý by bol bez nej šedým tichým a hlavne smutným miestom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je nás stále čím ďalej tým menej, dobrých snílkov sediacich po tme uprostred noci. Tých pravých, ktorí majú neskutočne veľa nápadov a práve teraz píšu svoje príbehy. Tak ako sedím práve teraz, keď druhí spia, myslím na svoju milovanú, ktorá je tak vzdialená, chýba mi, no ja viem, že nie som sám, kým v hlbokej tme ja svoju fantáziu stále mám.

Sedím sám

a potme tíško premýšľam.

Očami dažďové kvapky

stekajúce po okne obzerám.

Snažím sa to pochopiť,

so zatajeným dychom sám a sám

pokúšam sa tvoriť, no nestíham.

Nech sa v šedom tóne nestratia

usmejú sa na mňa a vylezú von,

ako slnko spoza mračien

ako sny a moja báseň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sám a sám

potme o tom ja snívam...

A aj touto malou myšlienkou by som chcel osloviť všetkých, ktorí dobre poznajú tvorivé ponocovanie. Nevzdávajte sa svojich snov, veď anjelov fantázie ktorí nesú svetielko nádeje hlbokou tmou, je čoraz menej. A ja som nesmierne šťastný, že patrím k nim.


Milan Banáš

Milan Banáš

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ak chceš vedieť aký som - spoznaj ma. Ak chceš vedieť ako píšem - čítaj ma :) Čo viac dodať? Som začínajúci autor z Liptovského Mikuláša. Zoznam autorových rubrík:  Liptovský MikulášÚvahaThe GameFilmyHokejVyjednávačZáhadyLegendyPoviedkaSpektrumSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu