reklama

Herné retro

Nie je to tak dávno, čo som na tomto blogu narazil na článok, v ktorom sa spomínalo na staré hry a ich neopakovateľné čaro. Keďže sám patrím ku generácii, ktorá na starých hrách doslova vyrastala, rozhodol som sa zaspomínať si na tie, ktoré si to skutočne zaslúžia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Koniec osemdesiatych rokov až takmer do konca tých devaťdesiatych, tak toto obdobie by som označil za zlatú hernú scénu. Aj keď dokonalá herná mašinéria, ktorá existuje dnes, bola vo viacerých prípadoch ešte stále len vo svojich plienkach, či zažívala bujaré obdobie puberty. Práve toto obdobie bolo však tým, počas ktorého som spoznal počítače a zábavu s nimi spojenú. Do dnes nezabudnem na okamih, bolo to ešte tuším v siedmej triede základnej školy, keď sa ku mne dostal prvý počítač a s ním samozrejme aj moja úplne prvá počítačová hra, ktorú som si mohol vlastnoručne, pekne doma v kľude zahrať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Bol večer, došiel som zo školy a doma v izbe ma už čakala stará mama aj s MOJIM pécečkom. Bola to taká klasická šunka s procesorom 486, pamäťovkou 8 mb, klasickou disketovkou a Windowsom 95 poblikávajúcom na oči ťahajúcom crt-éčku, no žiadny iný počítač mi potom nepriniesol viac radosti. Aj keď dnešným hráčom už tieto čísla nemôžu nič hovoriť a časy, ktoré sú pre mňa nedávne, sa im môžu zdať ako pravek. Mojou prvou hrou bola klasika nad klasiku - plošinovka Prince of Persia I (tejto legende som venoval pred istým časom článok:

http://milanbanas.blog.sme.sk/c/229123/Prince-of-Persia.html


Postupne prišli aj ďalšie diskety a s nimi nové hry - Doom 1 a 2, Wolfenstein 3d či také klasiky ako Zimné a letné olympijské hry. Začalo sa obdobie, v ktorom ma nazývali počítačovým maniakom (asi ako každého mladého chalana tých čias), no ja som sa aj tak nenechal odradiť a naďalej prežíval vlastné virtuálne dobrodružstvá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Hry na ktoré nikdy nezabudnem?


Arkády (alebo tiež slangovo plošinovky či skákačky)
Prince of Persia, Mario

Obrázok blogu

Obrázok blogu


"3D" Akcie
Wolfenstein 3d, Wolfenstein: Spear of Destiny, Doom 1, Doom 2, Descent, Duke Nukem 3d, Terminator: Future Shock, Star Wars: Dark Forces, Witchawen

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu


Adventúry
Tajemství oslího ostrova, 7 dní a 7 nocí, Legend of Kyrandia, Agent Mlíčňák

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu


Dungeony (dnes mŕtvy žáner, prežívajúci len v podobe RPG odvarov)
Betrayal at Krondor, Lands of Lore, Eye of the Beholder

Obrázok blogu
Obrázok blogu


Stratégie
Civilizácia 1, Dune 2, Dune 2000, Command and Conquer 1, Command and Conquer 2: Tiberian Sun, CaC: Red Alert, Red Alert 2, Warcraft 2, Age of Empires, Tycoon

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu


Športy
NHL 95, NHL 96, NHL 99, Fifa 94, Winter and Summer Challenge, Moto GP, Need for Speed 1, Mortal Kombat 3

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

A přes hubu novým hrám:)

Obrázok blogu
Milan Banáš

Milan Banáš

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ak chceš vedieť aký som - spoznaj ma. Ak chceš vedieť ako píšem - čítaj ma :) Čo viac dodať? Som začínajúci autor z Liptovského Mikuláša. Zoznam autorových rubrík:  Liptovský MikulášÚvahaThe GameFilmyHokejVyjednávačZáhadyLegendyPoviedkaSpektrumSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu